MIBO GT, koloběžka kterou nekoupíte
![]() |
Koloběžka MIBO Revoo, větší bratr modelu GT |
Podlaha byla zkrácená o 3 cm a zakončuje ji silná patka chránící zadní brzdu. Koloběžka dostala vidlici pro 20“ zadní kolo a oproti velkému Revoo pivoty pro mechanickou V-brzdu.
Při úpravách koloběžek mi občas nějaký díl zbude. Osadil jsem tedy koloběžku ( k velké nelibosti ředitele MIBO Pavla Wernera) nejprve vidlicí pro 26“ kolo ze sestry Malagy a přidal kola s průmyslovými náboji Remerx obutá do Schwalbe Big Apple.
![]() |
Dobrou prostupnost koloběžky MIBO GT zajišťuje krátký rozvor a dopředu zvihajícíse stupátko |
Koloběžku nijak nešetřím a přesto si hravě poradí i s přejetím kamenů a kořenů. Big Apply už téměř bez vzorku mi na prašném povrchu trochu ujížděli a tak jsem přední plášť vyměnil za trochu objemnější MTB plášť MAXXIS s hrubším vzorkem. Moje nadšení roste a když pláště trochu podhustím baví mě trefovat se na polní cestě do osamocených kamenů velikosti pěsti. Kolo se hladce překulí a kololoběžka ani nedrcne.
Řada přišla i na silniční verzi
přičemž jsem kupodivu za celou dobu testování neměl potřebu vyměnit originál ocelovou vidlici pro 28" kolo za nějakou lehčí karbonovou variantu. Koneckonců GT-čko nemá být silničním speciálem ale sportovní, chcete-li trekovou koloběžkou. No a kdo bude chtít tunit, má možnosti neomezené.
![]() |
Zadní 20" kolo na koloběžce MIBO GT |
Koloběžka pod mou vahou (85kg) pocitově vůbec nepruží.
S GT-čkem v jedné z jeho podob postavil i na start svého prvního triatlonu v životě
![]() |
MIBO GT v ostré akci. Depo triatlonu |
Protože se cyklistická část závodu jela na horských kolech, nasadil jsem pro zvýšení podvozku ještě objemnější pláště Big Apple, než na kterých jsem jezdil dosud. Třeba to vypadá, že jet triatlon na koloběžce je nerozumné, ale v cyklistické části jsem si vedl dobře. Kolik cyklistů předjelo na asfaltu mě, tolik jsem jich předjel zase v terénu já. Plaváním a prvním během vybojovanou pozici jsem si udržel. V závěrečném běhu se mi už nepodařilo rozpohybovat nohy do správného rytmu a pár pozic ztratil až tady. Na první zkušenost jsem ale navýsost spokojený.
O finální podobě GT-čka v jaké bude na jaře uvedené do prodeje můžeme zatím jenom spekulovat. Nástupce starého RaceKa v novém GT ale nehledejte. Místo něj tu máme Revoo a silniční kola, která jsem na GT nasadil, jsou jen z jedním experimentů. I když fungujícím na výsost dobře.
V MIBO se pokud vím řeší různé varianty komponentů pro trekovou verzi a jisté je jen to, že to bude koloběžka sériově osazená koly 28“ a 20“. Pokud si ale s koloběžkou rádi vyhrajete tak jako já, věřte že to bude skvělý univerzál, který Vás bude bavit. Tedy mě, každopádně.
![]() |
Ne, v tomhle terénu nejezdím. To je jen momentka na závěr :-) |
![]() |
a ještě silniční GT Zdeňka Beneše |